Jak udělat radost panu Josefovi
Základem péče o naše seniory v Sue Ryder je poznání životního příběhu každého klienta. Jak člověk žil, v jaké oblasti, co má rád, jaké má zvyky. Znalost příběhu nám pomáhá pochopit jeho chování a nastavit individuální přístup v péči o každého z nich. (více informací: Cesta životem)
Třeba pan Josef. Pocit vlastní nepotřebnosti a neužitečnosti byl pro něho velmi frustrující. Ve svém aktivním pracovním období zastával pozici vedoucího truhlárny, miloval práci rukama, když mu pod nimi vznikalo nové dílo. S odchodem do důchodu a později do Domova Sue Ryder se každodenní rytmus změnil. Pan Josef, dříve velmi pracovitý muž, se začal cítit nevytížený, ba přímo zbytečný. Aktivizační programy v domově jej dokázaly rozptýlit, ale vždy jen na chvíli. Pořád to nebylo ono, a tak se členové pečujícího týmu domluvili, že najdou panu Josefovi „práci“, která mu opět udělá radost. V přízemí, v našem dobročinném obchodě, objevili krásnou starou komodu, jež vyžadovala nutnou dávku péče, než bude umístěna do jídelny na oddělení C. Toť úkol hodný pana Josefa!
Oči mu zářily, když své „spolupracovníky“ testoval ze znalostí šmirgl papírů, typů laků a barev… Se zápalem se pustil do práce, s úsměvem na tváři brousil, škrábal, natíral a výsledkem je nejen renovovaná starožitná komoda, ale především to, že se panu Josefovi vrátil pocit radosti z dobře odvedené práce, uspokojení a uznání.