Co nám řeklo 434 zákazníků dobročinných obchodů Sue Ryder?
Mají rádi místo, kde každá věc vypráví svůj vlastní příběh. Těší je každý nákup, který znamená víc než jen radost z dobrého úlovku. U srdce je hřeje pomoc, která se děje nenápadně – mezi regály, u pokladny, v úsměvech dobrovolníků. Vzkazují nám ale také to, že máme mít větší nákupní prostory nebo nabízet občerstvení! To všechno nám odhalil průzkum a 5 otázek, které jsme v lednu 2025 položili zákazníkům dobročinných obchodů Sue Ryder.
Začneme perličkami, které jste při vyplňování dotazníku prohodili jen tak mimochodem. A přitom v sobě mají tolik kouzla!
- „Ráda lovím poklady, jsem ráda, když se věci točí a pomáhá se.“
- „Jsem sekáčová královna! Maminka mě tak vychovala.“
- „Radost z úlovku, terapie, objevy věcí z dětství, recyklace a ještě pocit, že jsem pomohla aspoň trošku
něčemu dobrému!“
Každý z vás má zkrátka svůj důvod, proč do dobročinných obchodů Sue Ryder chodí nakupovat. Pro někoho je to radost z krásného úlovku, pro jiného pocit, že jeho nákup pomáhá.
Kdo v dobročinných obchodech Sue Ryder vlastně nakupuje?
Dobročinné obchody si nacházejí své příznivce napříč generacemi a ukazují, že spojení pomoci, udržitelnosti a dostupných cen oslovuje širokou skupinu lidí.
- 52 % zákazníků k nám přichází pravidelně – nejčastěji lidé ve věku 51–60 let.
- 87 % tvoří ženy, mezi kterými je mnoho učitelek, administrativních pracovníků nebo studentů.
- 66 % návštěvníků navštívilo více než jednu pobočku Sue Ryder.
- Muži, kteří se účastnili průzkumu, byli většinou v obchodech poprvé.
Proč tady rádi nakupujeme?
![]() |
Co je zajímavé?
- Ženy kladou větší důraz na dobročinnost, kvalitu a udržitelnost.
- Muži oceňují pestrost výběru.
- Mladší lidé (15-40 let) dbají více na ekologii, zatímco pro starší generace (61+) to není tak podstatné.
- Až 87 % zákazníků považuje ekologicky šetrné nakupování za důležité.
Kolik zákazníků ví, komu obchody pomáhají?
Zhruba polovina zákazníků (49 %) si je jistá, že obchody podporují péči o seniory. Druhá polovina však tuto informaci nezná. To ukazuje, že máme stále prostor pro sdílení toho, jak konkrétně společně pomáháme.
Kdo o tom ví nejvíc?
- Lidé ve věku 41-50 let mají větší povědomí.
- Téměř dvě třetiny seniorů (61+) neví, kam pomoc směřuje.
Každý z nás může informaci o existenci obchodů šířit dál a tím posílit dopad společné pomoci. Obchody Sue Ryder najdete na Facebook i Instagram.
Jak se lidé o obchodech dozvídají?
- Nejčastěji díky náhodě – při procházce městem si lidé obchodu všimnou a přijdou se podívat.
- Druhá nejčastější cesta je doporučení od přátel.
- Nejmenší podíl informací o našich obchodech pochází z tisku.
Sociální sítě obchody Sue Ryder sleduje jen 20 % zákazníků (2x více žen než mužů). Facebook a Instagram jsou oblíbenější u mladších (15-40 let), zatímco pro starší generaci (61+) je hlavním zdrojem informací rádio.
Co byste si přáli jinak?
84 % zákazníků je s nákupním zážitkem spokojeno. Máme ale pár podnětů ke zlepšené nákupního zážitku:
- Větší nákupní prostory – aby bylo v obchodech pohodlnější nakupování.
- Častější obměna sortimentu – větší výběr a nové poklady k objevování.
- Možnost občerstvení – například káva jako doplněk k nákupnímu zážitku.
Společně tvoříme více než obchod. Děkujeme vám!
Nakupování v dobročinných obchodech Sue Ryder není jen o výhodném nákupu. Je to způsob, jak pomáhat těm, kteří to opravdu potřebují. Díky každému, kdo sem zavítá, můžeme podporovat důstojnou péči o seniory, posilovat myšlenku udržitelnosti a tvořit prostor pro komunitu lidí, kterým záleží na pomoci druhým.
Chcete se dozvědět víc nebo podpořit tento projekt i jinak? Sledujte nás na sociálních sítích nebo se stavte do některého z obchodů – jako dárce nebo jako zákazník.
Těšíme se na vás!
Za přípravu a vyhodnocení výzkumu děkujeme společnosti KANTAR. Za 14denní zpovídání zákazníků dobročinných obchodů děkujeme dobrovolníkům i prodejním týmům 8 dobročinných obchodů Sue Ryder.