Co nám řeklo 434 zákazníků dobročinných obchodů Sue Ryder?

Mají rádi místo, kde každá věc vypráví svůj vlastní příběh. Těší je každý nákup, který znamená víc než jen radost z dobrého úlovku. U srdce je hřeje pomoc, která se děje nenápadně – mezi regály, u pokladny, v úsměvech dobrovolníků. Vzkazují nám ale také to, že máme mít větší nákupní prostory nebo nabízet občerstvení! To všechno nám odhalil průzkum a 5 otázek, které jsme v lednu 2025 položili zákazníkům dobročinných obchodů Sue Ryder.


Začneme perličkami, které jste při vyplňování dotazníku prohodili jen tak mimochodem. A přitom v sobě mají tolik kouzla!

  • „Ráda lovím poklady, jsem ráda, když se věci točí a pomáhá se.“
  • „Jsem sekáčová královna! Maminka mě tak vychovala.“
  • „Radost z úlovku, terapie, objevy věcí z dětství, recyklace a ještě pocit, že jsem pomohla aspoň trošku
     něčemu dobrému!“

Každý z vás má zkrátka svůj důvod, proč do dobročinných obchodů Sue Ryder chodí nakupovat. Pro někoho je to radost z krásného úlovku, pro jiného pocit, že jeho nákup pomáhá.

Kdo v dobročinných obchodech Sue Ryder vlastně nakupuje?

Dobročinné obchody si nacházejí své příznivce napříč generacemi a ukazují, že spojení pomoci, udržitelnosti a dostupných cen oslovuje širokou skupinu lidí.

  • 52 % zákazníků k nám přichází pravidelně – nejčastěji lidé ve věku 51–60 let.
  • 87 % tvoří ženy, mezi kterými je mnoho učitelek, administrativních pracovníků nebo studentů.
  • 66 % návštěvníků navštívilo více než jednu pobočku Sue Ryder.
  • Muži, kteří se účastnili průzkumu, byli většinou v obchodech poprvé.

Proč tady rádi nakupujeme?


Co je zajímavé?

  • Ženy kladou větší důraz na dobročinnost, kvalitu a udržitelnost.
  • Muži oceňují pestrost výběru.
  • Mladší lidé (15-40 let) dbají více na ekologii, zatímco pro starší generace (61+) to není tak podstatné.
  • Až 87 % zákazníků považuje ekologicky šetrné nakupování za důležité.

Kolik zákazníků ví, komu obchody pomáhají?

Zhruba polovina zákazníků (49 %) si je jistá, že obchody podporují péči o seniory. Druhá polovina však tuto informaci nezná. To ukazuje, že máme stále prostor pro sdílení toho, jak konkrétně společně pomáháme.

Kdo o tom ví nejvíc?

  • Lidé ve věku 41-50 let mají větší povědomí.
  • Téměř dvě třetiny seniorů (61+) neví, kam pomoc směřuje.

Každý z nás může informaci o existenci obchodů šířit dál a tím posílit dopad společné pomoci. Obchody Sue Ryder najdete na Facebook i Instagram.

Jak se lidé o obchodech dozvídají?

  • Nejčastěji díky náhodě – při procházce městem si lidé obchodu všimnou a přijdou se podívat.
  • Druhá nejčastější cesta je doporučení od přátel.
  • Nejmenší podíl informací o našich obchodech pochází z tisku.

Sociální sítě obchody Sue Ryder sleduje jen 20 % zákazníků (2x více žen než mužů). Facebook a Instagram jsou oblíbenější u mladších (15-40 let), zatímco pro starší generaci (61+) je hlavním zdrojem informací rádio.

Co byste si přáli jinak?

84 % zákazníků je s nákupním zážitkem spokojeno. Máme ale pár podnětů ke zlepšené nákupního zážitku:

  • Větší nákupní prostory – aby bylo v obchodech pohodlnější nakupování.
  • Častější obměna sortimentu – větší výběr a nové poklady k objevování.
  • Možnost občerstvení – například káva jako doplněk k nákupnímu zážitku.


Společně tvoříme více než obchod. Děkujeme vám!

Nakupování v dobročinných obchodech Sue Ryder není jen o výhodném nákupu. Je to způsob, jak pomáhat těm, kteří to opravdu potřebují. Díky každému, kdo sem zavítá, můžeme podporovat důstojnou péči o seniory, posilovat myšlenku udržitelnosti a tvořit prostor pro komunitu lidí, kterým záleží na pomoci druhým.

Chcete se dozvědět víc nebo podpořit tento projekt i jinak? Sledujte nás na sociálních sítích nebo se stavte do některého z obchodů – jako dárce nebo jako zákazník.

Těšíme se na vás!

Za přípravu a vyhodnocení výzkumu děkujeme společnosti KANTAR. Za 14denní zpovídání zákazníků dobročinných obchodů děkujeme dobrovolníkům i prodejním týmům 8 dobročinných obchodů Sue Ryder.

Darujte šanci
na důstojné stáří